Student på annan högskola: Kan jag skriva min tenta hos er?

... vanligt förekommande frågor och våra svar. Här kan vem som helst ställa frågor, men du måste vara registrerad på forumet för att göra inlägg!

Student på annan högskola: Kan jag skriva min tenta hos er?

Inläggav Gäst » tis nov 30, 2004 9:09 am

Hej!
Jag heter […]. Jag läser spanska på distans i Västerås och har tenta den elfte december, samma dag och nästan samma tid som ni har tentaskrivning på din institution(skiljer 30 minuter så det ska inte vara några problem har jag hört) så min fråga är om jag och en till möjligtvis skulle kunna få skriva vår tenta här i Stockholm hos er.
MVH
[…]
Gäst

Inläggav azi » tis nov 30, 2004 9:18 am

Ja, du kan skriva din tenta hos oss på följande villkor:

- Vi ska ha tentan oss tillhanda senast 5 arbetsdagar innan tentadatum.
- Det ska finns ett adresserat och frankerat svarskuvert med i försändelsen som vi kan returnera tentasvaren i.
- Vi reserverar oss för platsbrist i skrivsalen; dvs om det blir fullt har våra egna studenter företräde (det har aldrig hänt hittills).
- Den som ansvarar för tentan kan kontrollera tider och datum på denna sida: http://www.slav.su.se/tentor
- Slaviska institutionen hålls fri från allt ansvar för alla ev. saker som kan gå snett i hanteringen, vare sig det sker genom vår eller andras förskyllan (här är det värt att lägga märke till att vi inte tar betalt för denna service, till skillnad från flera andra institutioner).
- Vi tar INTE emot externa tentor per fax eller epost.
- Vi kopierar inte tentor när flera tentander ska skriva samma prov; ett ex per tentand ska levereras till oss.
- Vi utgår från att alla tentor sker utan andra hjälpmedel än papper och penna. Tillåts andra hjälpmedel ska detta framgå mycket tydligt i instruktionen till skrivvakten.

Ovanstående villkor är utformade för att ge oss så lite kringarbete som möjligt med en extern tenta. Vi tar inte betalt för servicen. I gengäld vill vi inte ägna mer tid än vad det tar att tillhandahålla tentan i skrivsalen och lägga den på brevlådan efteråt. Om en extern tenta kommer till oss, där något eller några av villkoren ovan inte är uppfyllda förbehåller vi oss rätten att ignorera den; vi kommer inte försöka kontakta avsändande inst eller liknande. KONTROLLERA därför noggrant att alla villkor är uppfyllda innan tentan skickas till oss.

Den som ansvarar för tentan skickar den enligt anvisningarna ovan till:

Stockholms universitet
Slaviska institutionen
Expeditionen
106 91 Stockholm

märk kuvertet: "Extern tenta [tentadatum] för [tentandens namn]".

Bästa hälsningar,
/Åke Zimmermann
Studierektor, Slaviska institutionen
azi
Site Admin

Inläggav azi » ons mar 07, 2012 6:40 pm

ovanstående info är AKTUELL trots att den stått där många år...

Vad man möjligtvis kan komplettera med är att vem som helst numera kan söka i TimeEdit och kolla när lokaler är bokade för tenta och av vilken institution, vilket underlättar för att kontakta en institution som har tenta när du behöver skriva din tenta. Den här sökningen visar bokningar för "Tentamen" från nu och 4 mån framåt:
https://se.timeedit.net/web/su/db1/stud ... 5l03.html#

/åz (2012-03-07)
azi
Site Admin

Återgå till FAQ